Κοινωνία

1. Για τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο, την πιο σημαντική αντιστασιακή πράξη κατά της χούντας, το Πόρισμα Τσεβά και η μελέτη του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Λεωνίδα Καλλιβρετάκη),  αποτελούν τα κυριότερα τεκμήρια για όσα συνέβησαν τις ταραγμένες μέρες του Νοεμβρίου του 1973. Περιγράφουν λεπτομερώς τα γεγονότα εκείνων των ημερών και περιλαμβάνουν το συνολικό αριθμό των επιβεβαιωμένων νεκρών, 24 τον αριθμό, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στη διάρκεια των εν λόγω γεγονότων. Η έρευνα του Ε.Ι.Ε. συνεχίζεται ακόμα και σήμερα.

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το αίμα των θυμάτων της πολλαπλής χθεσινής επίθεσης στο Παρίσι και βγήκαν στα φόρα οι σεσημασμένοι κινδυνολόγοι, οι επαγγελματίες διακινητές των γνωστών αντιμουσουλμανικών θεωριών, για να χύσουν το δηλητήριό τους. Έπιασαν συμβατικά και εναλλακτικά Μ.Μ.Ε. και λοιπά μέσα, έδειξαν τους πρόσφυγες, που δηλώνουν μουσουλμάνοι το θρήσκευμα, και το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ως υπαιτίους της αιματοχυσίας και ξεκίνησαν να μαζεύουν λάικς.

Σε ένα παράλληλο σύμπαν, η Αμερική λέει αποφασίζει να αντιμετωπίσει την κρίση βάσει λιτότητας και σύμφωνα με τις επιταγές του σύγχρονου “μετανεοκεϋνσιανισμού”, στον οποίο πολλοί οικονομολόγοι εκ των ΗΠΑ βάσισαν τις καριέρες τους. Συνταξιούχοι οικονομολόγοι έτσι από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, επιδίδονται σε συγγραφή άρθρων επευφημώντας τη νέα αυτή πολιτική εξόδου από την ύφεση.

Πρόσφατα σε ένα ταξίδι μου στη νότια Γερμανία είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ ένα μικρό θεματικό πάρκο μερικών εκατοντάδων στρεμμάτων. Πρόκειται για ένα ιδιωτικό πάρκο που φιλοξενεί μια μικρής έκτασης λίμνη και μερικές πολύ βασικές κτηριακές εγκαταστάσεις. Αυτές αποτελούν μετατροπή κτηρίων και αποθηκών ενός παλιού αγροκτήματος.

"Ντροπή στην Ευρώπη...

Απαράδεκτη Ευρώπη...

Αλήτες Ευρωπαίοι...

Η Ευρώπη φταίει... Η Ευρώπη προκάλεσε το πρόβλημα... Να την χαίρεστε την Ευρώπη σας..."

Οι δηλώσεις του κ. Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ότι οι Πόντιοι δεν υπέστησαν γενοκτονία, κάνουν ήδη το γύρο του ελληνόφωνου κόσμου, διανθισμένες με τα γνωστά κοσμητικά επίθετα με τα οποία πάμπολλοι συμπολίτες μας είθισται να τιμούν, όσα πρόσωπα διανοούνται να διαφοροποιηθούν από την πεπατημένη σε θέματα σχετικά με το παρελθόν μας.

Το Σεπτέμβριο, ο Πάπας Φραγκίσκος επισκέφτηκε τις ΗΠΑ και μίλησε στο Κογκρέσο. Η ομιλία του, αν και ήπια, έθιξε θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης. Οι επισημάνσεις του Πάπα έτυχαν θερμής υποδοχής από αριστερούς πολιτικούς που υποστηρίζουν “προοδευτικές” πολιτικές. Μετά τις ΗΠΑ, ο Πάπας ταξίδεψε στη Λατινική Αμερική, όπου οι ομιλίες του στη μητρική του γλώσσα, τα Ισπανικά, ήταν πιο απροκάλυπτες.

Θα θίξω ένα ζήτημα που εδώ και πολλά χρόνια θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη χώρα. Η χώρα μας διαθέτει μεγάλες εκτάσεις με οικολογικό πλούτο που έχουν χαρακτηριστεί ως προστατευόμενες εδώ και αρκετές δεκαετίες. Η ορολογία προστασίας τους, οι συνθήκες που την διέπουν ή το τυπικό μέρος τους δεν έχει καμιά σημασία σε αυτό το κείμενο. Εδώ θα δώσουμε σημασία σε δύο πολύ βασικούς πυλώνες.

Υποκρίνομαι το κράτος. Όπως λέμε υποκρίνομαι για να υπάρχω. Αυτό το κράτος που λειτουργεί κατά περίπτωση, περίσταση και επιλεκτικά. Αυτός ο κρατικός μηχανισμός που δεν μπορεί να επιβάλει την λειτουργία των νόμων πολλές φορές απλών όπως ο αντικαπνιστικός σε όλους και για όλους υποκρίνεται το κράτος. Υποκρίνεται ότι υπάρχει για πολύ συγκεκριμένους αλλά ποταπούς και ανήθικους λόγους.

Η ατέρμονη συζήτηση για την πολιτεία του Ιωάννη Μεταξά αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ελληνικής κοινωνίας των τελευταίων ετών. Αν και οι θετικές αναφορές στο πρόσωπό του ξεκίνησαν σχεδόν αμέσως μετά το θάνατό του, η εποχή της κρίσης, μαζί με τη διαχρονική αλλεργία των περισσοτέρων συμπολιτών μας σε ό,τι θυμίζει διάβασμα, συνετέλεσε, ώστε αυτές να εμφανιστούν και εκτός των περιθωριακών εντύπων και εκπομπών και να αποκτήσουν πιστούς σε ομάδες πολιτών χωρίς ιδεολογική συγγένεια με το καθεστώς της 4ης Αυγούστου.

Όσοι περάσαμε από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θυμόμαστε πολύ καλά, ότι το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν επί της ουσίας μιας διαρκής κατήχηση στο χριστιανικό ορθόδοξο δόγμα, ενώ κάπου στη Β' Τάξη του Λυκείου πληροφορούμαστε και για τα λοιπά δόγματα του χριστιανισμού, τις άλλες θρησκείες και τον αθεϊσμό και αυτά, αν στο μεταξύ δεν είχε τελειώσει το σχολικό έτος, αφού κάποιος ευφάνταστος και θρήσκος μανδαρίνος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είχε τη φαεινή ιδέα να ενταχθεί η μη σχετική με το ορθόδοξο δόγμα ύλη μετά τη μέση του πολυσέλιδου βιβλίου.

Μετά από έρευνα σε βιβλιοθήκες γεμάτες σκόνη, μετά από ταξίδια στο Άγιο Όρος και το Σινά, μετά από μελέτη απόκρυφων κειμένων βρήκα ότι προφητικότερο υπήρξε για τη σύγχρονη Ελλάδα.

Σελίδα 24 από 40